Kartläggningssamtal
Är du uppsagd eller arbetslös och har ansökt om rådgivning hos oss ringer vi upp dig och genomför ett kartläggningssamtal.
Syftet med kartläggningssamtalet är att ge dig mer information om tjänsten och ta reda på hur vi på bästa sätt kan hjälpa dig.
Inför och under kartläggningssamtalet
Du behöver inte förbereda dig på något särskilt sätt inför samtalet. Det viktigaste är att du sitter på en lugn plats och har tid att genomföra samtalet.
Frågor under kartläggningssamtalet
Vi ställer ett antal frågor till dig om bland annat din nuvarande arbetssituation, arbetslivserfarenhet, utbildning, erfarenhet av att söka jobb och vilken typ av förändring du vill göra. Vi frågar också om du behöver förstärkt stöd på grund av sjukdom eller funktionsnedsättning och om du tror att sex eller tolv månaders rådgivning passar dig bäst.
Vi bokar kartläggningssamtalet i god tid
Vi bokar kartläggningssamtalet med dig cirka en vecka i förväg. Vi bokar genom att ringa upp dig eller skicka en kallelse med e-post. Kartläggningssamtalet sker sedan via telefon och pågår cirka 20 till 30 minuter.
Vad händer efter kartläggningssamtalet?
Vi sammanställer samtalet och tar sedan beslut om din ansökan. Vi skickar beslutet till din e-postadress. Om vi beslutar att du får rådgivning kontaktar en av våra rådgivare dig inom fem arbetsdagar. Du ska få ett första möte inom tio arbetsdagar.
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 3 november 2025