Gå till innehåll

Det här händer efter ansökan

När du skickat in din ansökan handlägger vi den i turordning och du får ett beslut från oss till din e-postadress. Oftast handlägger vi din ansökan inom 14 kalenderdagar om vi har alla uppgifter vi behöver.

Om du behöver komplettera din ansökan

Ser vi att vi saknar underlag i din ansökan eller behöver ställa frågor kontaktar vi dig via din e-postadress eller ringer upp dig på telefon.

Kartläggningssamtal för dig som kan få rådgivning

Är du uppsagd eller arbetslös och har skickat in en ansökan till oss så genomför vi ett kartläggningssamtal med dig.

Det här händer under kartläggningssamtalet

Beslutet skickar vi till din e-postadress

När vi har handlagt din ansökan skickar vi ett beslut till din e-postadress. I beslutet berättar vi om du kommer att få rådgivning eller vägledning eller om du inte kan få hjälp från oss.

Om du inte är nöjd med vårt beslut kan du begära att vi omprövar det. Mer information om det hittar du i beslutet från oss.

Din rådgivare kontaktar dig

Har vi beslutat att du ska få rådgivning eller vägledning blir du kontaktad av din rådgivare inom fem arbetsdagar.

Om något inte fungerar i rådgivningen eller vägledningen

Om du känner att matchningen med rådgivaren inte fungerar, kan du kontakta rådgivningsföretaget eller oss.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
9 oktober 2025
Hjälpte informationen på denna sida dig?